Maakuntavaltuusto kokoontuu 22.5. 

2026 Ajankohtaista • 18.5.2026 | Jenni Isopahkala

Kokousta voi seurata videoyhteydellä  

Keski-Suomen maakuntavaltuuston kokous pidetään perjantaina 22.5. kello 12 Konnevesisalissa Konneveden kunnantalolla. Kokous videoidaan yleisölle Keski-Suomen liiton Youtube-kanavan kautta.  

Maakuntavaltuusto käsittelee tarkastuslautakunnan arviointikertomuksen vuodelta 2025 sekä Keski-Suomen liiton tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen. Tilikauden 2025 ylijäämä on noin 92 000 euroa. Esityslistalla on myös vuoden 2026 talousarvion ja taloussuunnitelman päivitys. 

Kokouksessa todetaan maakuntavaltuutettujen mahdolliset uudet valtuustoaloitteet ja annetaan vastaus aiemmin tehtyyn aloitteeseen Keski-Suomen kansainvälisestä kasvu-urasta ja yhteisestä elinvoimatyöstä.  

Maakuntavaltuustolle esitellään myös Keski-Suomen liiton talouskatsaus ensimmäiseltä vuosineljännekseltä ja kuullaan ajankohtaiset terveiset Keski-Suomen maakuntakaavoituksen ajantasaisuuden arvioinnista, aluekehittämisen uudistumisesta ja EU-ohjelmakaudesta 2028–2034. 

Tutustu esityslistaan Keski-Suomen liiton verkkosivuilla.

Seuraa kokousta videon välityksellä Keski-Suomen liiton Youtube-kanavalla

Lisätiedot:

Riitta Kaarisalo
maakuntavaltuuston puheenjohtaja
050 430 2197
riitta.kaarisalo(at)eduskunta.fi 

Pekka Hokkanen
maakuntajohtaja
040 595 0016
pekka.hokkanen[at]keskisuomi.fi 

Hanna Reini
hallintojohtaja
040 596 5993
hanna.reini[at]keskisuomi.fi